maandag 28 januari 2013

Afterparty

De band is gestopt met spelen,
de zangers vallen stil,
wij rijden in de auto
de donkere nacht weer in.

Nevels op de velden,
schimmen, schapen en een paard,
we zwijgen, maar uit de speakers
klinkt muziek, begeleidt ons langs de vaart.

Jij zingt de woorden
alsof ze voor mij geschreven zijn
en op het stuur tap jij het ritme,
ik neurie, jouw hand landt op mijn knie.

Ik zie de toren in de verte,
opdoemend in de mist,
de avondklok speelt plagend,
bim, bam, wees welkom, thuis.

Dit gedicht stuurde ik in voor een regionale dichtwedstrijd georganiseerd door de Bibliotheek Kop van Overijssel met als thema Muziek. Er waren honderd inzendingen. Dit gedicht is één van de twaalf genomineerde gedichten, die in een bundel komen. Wethouder Luc Greven zal op zondag 3 februari de drie prijswinnaars bekend maken. Dit gebeurt tijdens een speciale ZondagMatinee op Buitengoed Fredeshiem op De Bult in de bossen bij Steenwijk.

Geen opmerkingen: