woensdag 15 oktober 2014

Weerribben

‘U hebt uw bestemming bereikt,’ zegt een zwoele vrouwenstem. Volgens haar ligt mijn einddoel 2,5 kilometer verderop, maar met mijn auto kan ik niet dichterbij komen. Wel lopend over een smal pad langs de Kalenbergergracht. Rechts zie ik rietkragen, hooilanden en moerasbossen. In een meer vissen een aalscholver en een purperreiger. Een knaloranje grote vuurvlinder landt op een waterzuring. Een fluisterboot vaart klotsend voorbij. Ik laat me in het gras vallen en bestudeer de wolken. Mijn afspraak kan wachten.

Dit verhaal stuurde ik naar de schrijfwedstrijd van de Stichting Natuurkampeerterreinen. Per provincie won er een verhaal. Voor de provincie Overijssel was dat mijn verhaal. De verhalen worden gepubliceerd in het Groene Boekje, wat eind december verschijnt. Alleen de drie winnaars vanuit Utrecht, Groningen en Zeeland krijgen dit gratis. Zie ook: Natuurkampeerterreinen.



Geen opmerkingen: